DISKAUN 15 % untuk PEMBELI TERAWAL

Buku motivasi yang ditunggu-tunggu kemunculannya

" Awak Sebenarnya Budak Biasa Yang Luar Biasa "

Kisah ditulis berdasarkan KISAH BENAR

Buku motivasi SANTAI dengan BAHASA yang MUDAH

Cerita yang DEKAT di HATI pembaca

"Buku ini amat BERBEZA berbanding buku motivasi yang pernah saya baca" - Muhammad Izwan Nasri-pelajar USM

Buku ini berkisar PENGEMBARAAN hidup LUAR BIASA daripada orang biasa yang hidup serba kekurangan di kampung. Namun mempunyai impian besar. Pengembaraan yang bermula zaman kanak-kanak, sekolah, universiti sehingga mempunyai kerjaya yang diimpikan. Berkat doa dan semangat tidak putus asa menyebabkan KEAJAIBAN demi KEAJAIBAN muncul ketika mengharungi pelbagai cabaran hidup.

Beberapa Sedutan cerita : penuh dramatik, menakutkan, menyedihkan, mendebarkan, melucukan dan menggembirakan

Bab 1: Tangisan Ahmad Albab

“Emak bagi Ijan makan ke lipan dibakar dan kumbang tu?” Emak menjawab diiringi ketawa, “Emak bagi sekali je, lepas tu tak bagi dah. Tak sanggup tengok anak emak makan.” Saya terus terkedu. “Oh … tidak!”

Bab 4 : Lari dari sekolah

“Surat apa tu mak?” Emak menjawab, “Surat kena cucuk, doktor nak datang sekolah, nak cucuk untuk elak penyakit.” Tiba-tiba, timbul rasa kegelisahan dan ketakutan yang sangat luar biasa. Malam itu, saya tidur dalam ketakutan sehingga terbawa-bawa ke mimpi buruk

Bab 5 : Lari dari kelas kali kedua

Cikgu dan kawan-kawan mula mengepung saya di dalam kelas. Seperti ada tenaga luar biasa, saya pun berlari di atas meja, melompat dan berjaya meloloskan diri keluar dari kelas

Bab 10 : Dihalau dari bas sekolah

Seorang lelaki pertengahan umur, berbadan besar dan muka yang bengis masuk ke dalam bas. Kami sudah mula ketakutan. Kemudian lelaki ini bercakap dengan nada yang keras, “Sesiapa yang tak bayar tambang bas lagi, turun dari bas sekarang juga.”

Lagi Sedutan cerita menarik buku “Awak Sebenarnya Budak Biasa Yang Luar Biasa”

Bab 15 : Kena buli di asrama

Setelah semua masuk ke dalam bilik, mereka cepat-cepat mengunci pintu. Kami diajukan pelbagai soalan yang kadang-kadang tidak logik dek akal dengan nada yang keras. Kalau ada reaksi muka kami seperti tidak berpuas hati, bersiap sedialah untuk ditengking, diejek, dimaki dan diherdik

Bab 17 : Satu inci lagi

“Okeylah. Awak masuk acara Lompat Kijang. Itu pun sebab dah tak ada peserta lain. Tapi awak kena berlatih sendiri. Kami tak sediakan jurulatih kat awak.” Hati saya seakan berkecai apabila mendengar kata-kata daripada pegawai tersebut

Bab 20 : Tentang emak

Doktor menasihatkan agar emak menjalani pembedahan segera untuk membuang sebahagian paru-paru yang dijangkiti. Saya sangat sedih dan tak sanggup melihat penderitaan yang sedang emak hadapi

Bab 21 : Kerja tiga dalam satu

Saya tertekan membaca buku yang tebal-tebal, membuat pelbagai tugasan dan mendengar kuliah pensyarah yang berjam-jam.Menyebabkan pening sehingga berbulan-bulan masih tidak sembuh. Doktor klinik menyarankan saya bertemu sahaja dengan doktor pakar di hospital

🔥 ” Kita adalah LUAR BIASA. Sama ada sedar atau tidak sedar. Jangan memandang kisah kesukaran dan kegagalan menyebabkan kita lemah. Pandang kesukaran tersebut dari sudut hikmah yang besar. Bukan memandang kesukaran itu, menghancurkan hidup. Daripada sibuk meratapi kegagalan, lebih baik memikirkan bagaimana menangani kegagalan “
–  Haizan Runsah, Penulis 

MEMPERSEMBAHKAN

KISAH BENAR dan PENUH INSPIRASI

Pembaca akan MERASA seolah-olah SEPERTI BERADA di dalam  ZAMAN seperti yang diceritakan oleh penulis.

ISBN978-967-18242-0-7

Tonton video ini

Di Channel Haizan

Berkenalan dengan PENULIS saudara HAIZAN RUNSAH

YOUTUBE : CHANNEL HAIZAN 👇

KEUNIKAN buku 'Awak Sebenar Budak Biasa Yang Luar Biasa"

🔥 Terdapat 23 BAB dengan 136 MUKA SURAT

🔥 Setiap bab diselitkan LUKISAN KARTUN dengan KATA-KATA MOTIVASI

🔥 Reka bentuk muka surat yang KREATIF

🔥 Hampir semua kisah yang diceritakan adalah KISAH BENAR penulis

🔥 Buku ini BUKAN NOVEL. Ianya kurang dialog bagi menjaga kredibiliti kisah benar

🔥 DIALOG yang disampaikan MENGHAMPIRI kisah sebenar yang pernah berlaku satu ketika dahulu

Ada lagi...UNIKNYA buku ini !

✅ Ditulis semasa Perintah Kawalan Pergerakan selama 19 hari ketika dunia dilanda Covid-19

✅ Cerita Covid-19 diceritakan sebanyak 4 muka surat supaya buku ini menjadi kenangan pembaca dan sejarah penulisan penting kepada generasi akan datang

✅ Buku ini BUKAN BERCERITA TENTANG TEORI tetapi setiap kisah mempunyai motivasi, semangat dan kesan positif samaada tersurat dan tersirat

✅ Setiap kisah ada diselitkan ISU dan CERITA BESAR  MALAYSIA yang pernah VIRAL pada zaman itu

✅ Pembaca akan DIKEMBALIKAN  SEMULA NOSTALGIA ke zaman 70-an, 80-an, 90-an dan sekitar tahun 2,000 

Terima kasih kepada PEMBELI BUKU

0
Terjual secara online di seluruh Malaysia & UK

Antara   RESPON  pembaca awal

⭐⭐⭐⭐⭐

(Klik untuk lihat gambar dengan lebih jelas.)

Beli dan hadiahkan buku ini kepada keluarga, kawan-kawan, rakan sekerja, saudara mara dan pelajar-pelajar. PERCAYA lah….tajuk buku ini sahaja PASTI akan memberi MAKNA yang SANGAT MENDALAM kepada penerima

Jika Anda MEMBELI SEKARANG, Anda akan mendapat DISKAUN 15 % (Tidak termasuk kos penghantaran)

RM 25

Harga sebenar buku

RM 21

Selepas DISKAUN 15 %

MAKLUMAN !
PILIH SALAH SATU KAEDAH PEMBAYARAN
DI BAWAH

Buat masa ini....buku "Awak Sebenarnya Budak Biasa Yang Luar Biasa" TIDAK DIJUAL di mana-mana kedai buku atau agen atau pengedar

Klik button ‘BELI SEKARANG’ di bawah

HARGA BUKU termasuk KOS PENGHANTARAN : RM 30 (Semenanjung), RM 34 (Sabah & Sarawak). Kemukakan BUKTI PEMBAYARAN, NAMA, ALAMAT, JUMLAH BUKU dan NOMBOR TELEFON. Hantar segala maklumat tersebut melalui WHATSAPP di nombor 019-4198523

Masa Promosi berbaki

DAPATKAN SEKARANG

DAPATKAN SEKARANG SEBELUM TERLAMBAT!

Cepat Dapatkan buku ” Awak Sebenarnya Budak Biasa Yang Luar Biasa ” SEKARANG

Klik Button ‘Beli Sekarang’ Di Bawah Untuk pembelian

Promosi ini akan ditamatkan pada 31 Disember 2020. Selepas itu, harga buku kembali kepada asal tanpa sebarang diskaun

Saya, HAIZAN RUNSAH penulis buku

"Terima kasih sudi membeli buku ini. Semoga memberi manfaat kepada kehidupan anda. Saya sudah berikan terbaik. Mohon MAAF jika buku ini ada yang tidak memenuhi jangkaan dan keperluan anda"

Nama saya IJAN watak utama buku

Jom bersama cerita saya.....cerita luar biasa semasa saya masih 'baby', kanak-kanak comel, budak sekolah rendah, menengah, muda remaja dan sehingga saya mencapai impian

"Awak Sebenarnya Budak Biasa Yang Luar Biasa"

Buku motivasi dan inspirasi yang santai. Perjalanan suka duka kisah hidup sebenar dalam mencapai impian. - SELAMAT MEMBACA SEMUA -

Jika anda ingin MENGUBAH KUANTITI

PENTING !!!! Apabila menggunakan pembayaran toyyibPay (Klik butang merah ‘BELI SEKARANG’)

i) GAMBAR PERTAMA : Sepatutnya anda beli 1 buku sahaja. Tiba-tiba sistem keluar 2 buku. Caranya cari skroll ke atas dan cari perkataan CART. Jika guna telefon klik pada butang 3 titik di sebelah kanan atas.

ii) GAMBAR KEDUA : Selepas itu klik CART dan jumpa ruangan kuantiti dan boleh ubah di situ.

iii) GAMBAR KETIGA : Sila klik kos penghantaran dengan tepat mengikut jumlah buku yang dibeli. Jangan silap ye. 

Jika anda ingin MEMBELI BUKU ini LEBIH daripada..

– 10 UNIT –

Sila WHATSAPP di nombor 019-4198523 bagi mendapatkan HARGA TERBAIK 

– Terima kasih –

SOALAN-SOALAN LAZIM ​

Sesiapa boleh membaca buku motivasi ini. Setiap pembaca mempunyai kesan positif yang berbeza. Ada pembaca yang semakin bermotivasi untuk berjaya selepas membaca buku ini. Ada pembaca yang menjadikan buku ini sebagai panduan hidup dalam menempuh cabaran masa hadapan. Ada pembaca yang terkenangkan kembali nostalgia zaman silam. Ada pembaca yang mendapat maklumat baru yang tidak pernah diketahui dan pelbagai kesan positif lagi.

Untuk pengetahuan pembeli. Kos menyiapkan buku ini agak tinggi. Ini kerana penulis cuba memberikan pengalaman pembacaan yang menyeronokkkan dengan mendapatkan khidmat pelukis kartun, reka bentuk muka surat yang kreatif dan editor yang berpengalaman. Kos kertas juga semakin meningkat.

Buku ini diterbitkan secara sendiri (Swa-Terbit). Penulis adalah selaku penerbit melalui MOTIVASIZ ENTERPRISE

Setakat ini, buku ini tidak dijual di mana-mana kedai buku seperti POPULAR dan MPH Bookstores. Hanya boleh dibeli melalui ONLINE atau membeli secara terus dengan penulis.

Juga dibuka untuk perbincangan kepada sesiapa yang berminat menjadi pengedar atau Dropship buku ini.

Setakat ini, buku ini juga boleh dibeli di kedai membeli belah online seperti Shopee dan Lazada

Proses penghantaran mengambil masa 1-5 hari bekerja bergantung kepada lokasi penerima.

Setakat ini, penulis boleh menerima jemputan daripada pihak sekolah sahaja atau penganjur yang menganjurkan program motivasi melibatkan remaja. Sila hubungi HAIZAN RUNSAH – 019-4198523

HAKCIPTA TERPELIHARA

Tidak dibenarkan menerbitkan atau mengeluar ulang mana-mana bahagian buku ini baik dari segi penulisan , ilustrasi, gambarajah, juga isi kandungan buku ini dalam apa jua bentuk dan format dengan apa cara sekalipun, sama ada secara elektronik, fotokopi, mekanik, rakaman atau cara lain sebelum mendapat keizinan bertulis daripada HAIZAN BIN RUNSAH.

Penulis berusaha sedaya upaya memastikan setiap maklumat yang dibincangkan dan disampaikan adalah benar dan berautoriti. Segala isi kandungan, fakta dan idea yang dipersembahkan di dalam buku ini adalah pandangan dan idea asal penulis sendiri. Penulis tidak boleh dianggap memberi khidmat perundangan dan profesional kepada pembaca.

Sekiranya nasihat atau bantuan pakar diperlukan, mohon dapatkan nasihat dan khidmat profesional daripada pakar yang berkelayakan.

Disusun dan diselenggarakan oleh : HAIZAN BIN RUNSAH

Buku ini adalah berdasarkan kisah benar. Namun terdapat beberapa nama watak, tempat, masa, plot dan jalan cerita diubahsuai disebabkan kekangan tertentu dan disesuaikan dengan seni penulisan

Penulis merupakan seorang pensyarah di Kolej MARA Kuala Nerang, Kedah. Juga sebagai Koordinator Foundation in Business MARA. Berpengalaman mengajar lebih dari 20 tahun. Pernah mendapat Anugerah Pendidik Cemerlang MARA, Anugerah Perkhidmatan Cemerlang MARA dan kementerian dan Anugerah Penasihat Cemerlang Kokurikulum Bahagian Pendidikan Tinggi MARA.

Mendapat pendidikan di SK Dato’ Maharaja Lela, Jeram, SMK Jeram dan SMK Sultan Abdul Aziz, Kuala Selangor. Melanjutkan pelajaran di UiTM Dungun, Terengganu dalam bidang Diploma Pengajian Perniagaan dan Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan (Pemasaran). Kemudian meneruskan pengajian di UKM dalam bidang Sarjana Ekonomi dan Diploma Pendidikan (Pengajian Perdagangan) di Maktab Perguruan Perlis.

  • No. Telefon : Whatsapp sahaja 019-4198523
  • Channel Youtube 1 : Channel Haizan
  • Channel Youtube 2 : This is Haizan
  • Facebook.com/haizan.runsah
  • Instagram : @haizanrunsah
  • haizanrunsah.blogspot.com
  • haizanr@yahoo.com